درس استراتژی های پیشرفته کسب و کار به بررسی روش ها و تکنیک هایی می پردازد که برای بهبود عملکرد و رشد سازمان ها و شرکت ها استفاده می شود. این درس به دانشجویان ابزارها و مفاهیمی را آموزش می دهد که در تصمیم گیری های استراتژیک و مدیریتی موثر می باشند. موضوعاتی که در این درس مورد بررسی قرار می گیرند شامل تحلیل رقابتی، تحلیل SWOT، استراتژی های بازاریابی، استراتژی های نوآورانه و استراتژی های رشد است. این درس به دانشجویان امکان می دهد تا مهارت های لازم برای تحلیل محیط کسب و کار، شناسایی فرصت ها و تهدیدات، و انتخاب استراتژی های مناسب را بدست آورند.